maanantai 7. maaliskuuta 2016

Digitaalinen markkinointi

Digitaalinen markkinointi on markkinointimuoto, jossa hyödynnetään digitaalista mediaa (mobiili-, web- ja sähköpostimarkkinointi). Digitaaliseen mediaan lukeutuvat esimerkiksi internet ja erilaiset sovellukset. 

Digimarkkinoinnista on olemassa erilaisia muotoja

  • bannerimainonta (display)
  • hakukoneoptimointi
    • prosessi, jossa verkkopalvelu toteutetaan siten, että erilaiset hakukoneet löytävät sen mahdollisimman hyvin
  • hakusanamainonta
  • sissimarkkinointi
    • tunnusmerkkeinä epätavalliset markkinoinnin keinot, luovaa ja kekseliästä
    • esimerkiksi blogiyhteistyö
Digitaalisessa markkinoinnissa liidi tarkoittaa potentiaalista ostavaa asiakasta. Liidit koostuvat kahdesta eri ryhmästä

  • indound liidit
    • ottaa yhteyttä yritykseen kysyäkseen lisätietoja tuotteesta/palvelusta
  • outbound liidit
    • myyjän yhteydenoton seurauksena löydetty potentiaalinen asiakas
Digitaalinen näkyvyys voi olla

  • ostettua
    • esim. some-markkinointi, hakusanamarkkinointi ja display
  • ansaittua
    • esim. some-jaot ja blogiviittaukset
  • omistettua
    • esim. kotisivut, mobiilisovellukset ja sähköposti
http://www.holla.fi/digitaalinen-markkinointi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti